Prof. Logoped Mariana RANGA
Aspecte generale:
La copilul cu autism am folosit o invatare mecanica ce presupune ca logopedul sa-l invete pe copil sa recunoasca ceea ce este in jur. La inceput, se invata lucrurile si obiectele simple, prin repetitie, iar terapia functioneaza pe baza de promptare, adica indrumare. De exemplu, copilul va invata sa spuna apa: logopedul repeta de cateva ori apa, daca copilul tot nu spune cuvantul, poate incercam sa obtinem doar prima parte din cuvant : ap. La primul raspuns il recompensam cu ceea ce ii place. Dupa ce copilul a exersat o perioada aceste cuvinte in mod repetitiv in mai multe ore asociem cuvintele cu imagini si ii cerem copilului sa recunoasca imaginea in care este apa. Asa procedez cu toate cuvintele invatate. Dupa o perioada ii putem cere sa selecteze dintr-o multime de imagini cele cerute dupa denumire. Cand copilul poate sa denumeasca cu usurinta imaginile ii putem cere sa faca propozitii simple Apa o bem. Putem constata ca va lipsi cuvantul de legatura si propozitia spusa va fi Apa bem. Nu vom cere in aceasta etapa copilului cu autism sa ne raspunda la intrebari pentru ca nu vom obtine decat o repetare stereotipa a ei. Majoritatea invata cu rapiditate jocuri de tip asociere, de grupare pe categorii, de tip puzzle. Ne putem folosi de aceste particularitati in demersul nostru de terapie. Putem spune ca este un proces cand copilul denumeste imaginea fara sa-i spunem noi. Trebuie sa acceptam comportamentele copilului cu autism si sa le controlam pentru a avea progrese in demersul terapeutic.
1 Comment
|
NeuromedicaCentru de diagnostic și tratament al afecțiunilor neuropsihice Archives
June 2022
Categories |